عشق پنهان من

با تو قلبم تند می زند ، با من بمان ...

عشق پنهان من

با تو قلبم تند می زند ، با من بمان ...

Teacher

توی سالن انتظار دندانپزشکی نشسته بود


توی فکر بود


انگار زیر لب با خودش حرف می زد


موبایلش که زنگ زد از جا پرید


شروع کرد به حرف زدن


انگار با شوهر یا بچه اش صحبت می کرد


می گفت : صحبت کردم ولی بیمه طلایی فرهنگیان 200 تومن بیشتر نیست!


این ظاهرا بیشتر درمیاد


فکر نمی کردم اینقدر بشه


گفتم کلا 150 بیشتر نمی شه ولی میگن فقط روکش 180 عصب کشی و عکس و


پانسمان و


یه چیزای دیگه که نفهمیدم چی هم هست...


بقیه اش را گوش ندادم


بیشتر به ظاهر آشفته اش نگاه می کردم


200 هزار تومان بیمه طلایی فرهنگیان !


اینکار کمک به یک معلم  نیست


اینکار تحقیر کردن آدمی است که کاری بینهایت مهم انجام می دهد


از خودم بدم آمده بود


من


منی که مهره ای کوچک در این سیستم غلط هستم


برای این انسان شریف چه می توانستم بکنم


به صورت چروک خورده و دستهایش نگاه می کردم


کشوری که وضع معلمش این باشد کی درست خواهد شد ...

breathe underwater

خیلی چیزها رو نمی شه خرید


مثل اون آبمیوه ای که با هم خوردیم


اون واکمنی که برات گرفتم


اون قاب خاتم ...


فکر کردن به تو


مثل نفس کشیدن زیر آبه


مرگبار


ولی اجتناب ناپذیر...

Kiss

درین محاکمه تفهیم اتهام ام کن

                                 سپس به بوسه ی کارآمدی تمام ام کن

 

اگرچه تیغ زمانه نکرد آرام ام،

                                     تو با سیاست ابروی خویش رام ام کن

 

به اشتیاق تو جمعیتی ست در دل من

                                        بگیر تنگ در آغوش و قتل عام ام کن

 

شهید نیستم اما تو کوچه ی خود را

                                  به پاس این همه سرگشتگی به نام ام کن

 

شراب کهنه چرا؟ خون تازه آوردم...

                                            اگر که باب دلت نیستم حرام ام کن

 

لبم به جان نرسید و رسید جان به لبم

                                        تو مرحمت کن و با بوسه ای تمام ام کن

(ع. بدیع)

orison

خدایا


به حق امشب


شب آرزوها


به همه خواهر ها و برادرهایم


تنی و ناتنی


سلامتی ، طول عمر ، شادکامی و آرامش عطا کن


ایمانمان را بی ریا


عشقمان را پایدار


و دوستیمان را پاک نگهدار


یا اله العاصین


یا دلیل المتحیرین


یا امان الخائفین ...

Answer the question

بی قرار توام و در دل تنگم گله هاست

                                         آه، بی تاب شدن عادت کم حوصله هاست


مثل عکس رخ مهتاب که افتاد در آب

                                       در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست


آسمان با قفس تنگ چه فرقی دارد

                                           بال وقتی قفس پر زدن چلچه هاست


بی تو هر لحظه مرا بیم فرو ریختن است

                                         مثل شهری که به روی گسل زلزله هاست


باز می پرسمت از مساله و دوری عشق

                                            و سکوت تو جواب همه ی مساله هاست

Who are you lady?

تو که هستی بانو؟


راستی تو که هستی؟


با من چه نسبتی داری؟


هرچه شناسنامه ام را ورق زدم


هر چه آلبومهایم را


تو را ندیدم


راستی تو که هستی که هنوز


پسورد موبایلم شمارش معکوس شناسنامه توست


رمز کارت هایم تاریخ تولدت


تسبیهت هنوز جلوی ماشین آویزان است


هنوز در لیوانت چای می نوشم


عودهایت را اما گذاشته ام


برای مزارم...

Fall in love

چقدر ساده


چقدر ساده به چشمای ناز تو دل بست


چقدر ساده اسیر صدای گرمت شد ...

Doubt

از آسمان بدون ابر می ترسد


گنجشکی که با سر به پنجره خورده ...

The Naked Truth

کلام حقیقت عاری از آراستگیست


و کلام آراسته عاری از حقیقت


فرزانه در پی اثبات خود نیست


آنکه برای اثبات خود تقلا می کند


بویی از فرزانگی نبرده


فرزانه دائم می بخشد


برای همین در آرامش است


همه رودها به دریا می ریزند


فروتنی دریا به او قدرت می دهد


فرزانه جلوتر از بقیه ایستاده


اما کسی کنار او احساس کوچکی نمی کند


فرزانه با رها کردن میل به تسلط رهبری می کند ...

treasure

من تنها سه چیز را آموزش می دهم


سادگی ، شکیبایی ، شفقت


این سه گرانبها ترین گنجها هستند


ساده در اعمال و گفتار


به منبع وجود باز می گردید


شکیبا با دوستان و دشمنان


با همه چیز هماهنگی می یابید


مهربان با خود


با همه موجودات جهان در صلح و آشتی خواهید بود...


Burnt stars

دلم تنگ شده


دست خودم نیست


یاد سگ ولگرد هدایت می افتم


همه ما می میریم


در حسرت چیزهاییکه آرزویش را داشتیم


داریم


با خودم تکرار می کنم


" خدا هر چیزی که لازم داشتی به تو داده اگر چیزی نداده لازم نداشتی "


قلبم تیر می کشد


وزن مرده ای روی سینه ام سنگینی می کند


خدایا


کمی هوا برایم بفرست


دارم خفه می شوم


اشک آرام از کنار چشمانم می چکد


به خودم قول داده ام توبه ام را نشکنم


به تو فکر نکنم


اما انگار خیسی آب را انکار کنم


ویتاس همچنان از ستاره اش می خواند


و هنوز وزن مرده ای روی سینه ام سنگینی می کند ...

forgetfulness

"معاویه از عدی ابن حاتم طایی پرسید:


هنوز از ابالحسن علی ابن ابی طالب یاد می کنی ؟


عدی اشک هایش را با دست پاک کرد


آهی کشید و گفت :


                    روزگار می گذارد فراموشش کنم ؟..."


کتاب را می بندم


چشمانم را می بندم


نفسی عمیق


                  روزگار می گذارد فراموشت کنم ؟ ...

The Long Kiss

چقدر سکوت خوب است


چقدر تنهایی


می شود لم داد


به سقف چشم دوخت


خاطرات با تو بودن را مرور کرد


چقدر خاطره ات خوب است


مثل یک بوسه طولانی ....

Poor

فقرا


سفره های سرد


اما بسترهای گرم دارند ...


(خوزه د کاسترو / جغرافیای گرسنگی )

Spring

چقدر زیبا شده بودی


       تمام صورتت می خندید


                          امروز پذیرفتم


                                           بهار شده ...