عشق پنهان من

با تو قلبم تند می زند ، با من بمان ...

عشق پنهان من

با تو قلبم تند می زند ، با من بمان ...

Faith

:یه سوال


-بگو


:تو اصول گرایی یا اصلاح طلب؟


- من اصول گرا هستم


:پس این حرفها و آهنگ ها چه معنی میده ؟


- فیلم بایکوت رو دیدی؟


: نه


- یه جمله قشنگ داره میگه " ایمان اونه که پای چوبه دار میبینیش "


: خوب ؟


- من اصولگرام چون به اصول خودم ایمان دارم


: باید بیشتر حرف بزنیم بزار میکروفن رو خاموش کنم ...


Love you

بازآمدم بازآمدم از پیش آن یار آمدم

                                       در من نگر در من نگر بهر تو غمخوار آمدم


شاد آمدم شاد آمدم از جمله آزاد آمدم

                                       چندین هزاران سال شد تا من به گفتار آمدم


آن جا روم آن جا روم بالا بدم بالا روم

                                         بازم رهان بازم رهان کاین جا به زنهار آمدم


من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدم

                                             دامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار آمدم


من نور پاکم ای پسر نه مشت خاکم مختصر

                                            آخر صدف من نیستم من در شهوار آمدم

  

ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببین

                                            آن جا بیا ما را ببین کان جا سبکبار آمدم


از چار مادر برترم وز هفت آبا نیز هم

                                              من گوهر کانی بدم کاین جا به دیدار آمدم


یارم به بازار آمده ست چالاک و هشیار آمده ست

                                          ور نه به بازارم چه کار وی را طلبکار آمدم


ای شمس تبریزی نظر در کل عالم کی کنی
                                                 کاندر بیابان فنا جان و دل افگار آمدم

lone

این شبها می گذرند


کند و طولانی


مانند شبهای یلدا


بیش از همیشه دلتنگ تو ام


دلتنگ تو


و خاطراتی که نه رنگ هوس دارد


نه بوی گناه


دستهای مهربانت را در خیالم می بوسم


تا تو دوباره باز گردی


من نیز عاشق تر شده ام ...

My passenger

آرام برو


اسب سفید آهنی


همه هستی من همراه توست


آرام برو


مبادا خواب نازش پریشان شود


مبادا دلش بلرزد


تا تو سالم به زمین بنشینی


دستهای من رو به آسمان است ...

Call me

با تو ام


آهای با توام


تو که خود هوایی


مرا صدا بزن...

Criterion

میزان


درد مردم است ...


- آقا یه سس مایونز لطفا


: بفرما 1500 تومن


- چقدر ؟ تا دیروز که 1000 تومن بود !


: خرید جدیده پدرجان باورنداری بیا فاکتورها رو ببین


- نه آقا بده بر پدر ... لعنت

.

.

-آقا یه پوشک مای بی بی بده


: بفرما 11900 تومن


-چقدر ؟ تا دیروز که 9000 تومن بود


: دیروز رو خدا بیامرزه نمی خوای بزار سرجاش


- نه آقا بده بر پدر ... لعنت

.

.

- بابا این عکسها چیه تو خیابون ؟


: پسرم این عکس ها مال کسایی هست که میخوان رییس جمهور بشن


- بابا همه اینا رییس جمهور میشن ؟


: نه پسرم اینها عکشونو می زنن که مردم بهشون رای بدن فقط یکی رییس جمهور میشه


- بابا من می خوام رییس جمهور بشم !


: غلط کردی بچه رییس جمهور بشی قبر منو آباد کنی ! درس بخون که آدم بدرد بخوری بشی...

.

.

.



Unspeakable sorrows

غمهایی که چشم ها را خیس نمی کنند

سینه را می سوزانند

گلو را فشار می دهند

غمهایی که مثل عبور خنجر از وسط جگر آدم است

باید همچنان لبخند زد

"غمهایی که چشم ها را خیس نمی کنند 


زودتر به استخوان می رسند" ...

Stay with me

با من بمان


با تو قلبم تندتر می زند


روشن و شفاف


ای آشنای روح  دردمند من


در من چون خون جریان داری


تو را حس می کنم


تو را می بویم


تو را می بوسم


ای روح آشنا


با من بمان


با تو قلبم تند تر می زند ...

To My Baby Sister

دلم شراب می خواهد


تلخ


مثل دل شکسته یک شاعر ...


این روز ها خیلی احساس حماقت می کنم


تو اما


من را همینطوری دوست بدار ...

soleness

عشق


زاده تنهاییست


و تنهایی


حاصل عشق ...


هدایت می گفت این عشق نیست


حتی شهوت هم نیست


این فشار تنهاییست که دو آدم را بهم می چسباند


در جستجوی هم صحبتی


هم نفسی


یک شهر را زیر و رو می کنی


یک جهان را ...


بعد او را می یابی


واقعا می یابیش ؟


بعد دل می دهی


نه


از این جمله راحت رد نشو


دل 


می دهی


دل


می دهی


کسی که دلداده باشد می داند


هر بار تکرار این جمله یعنی خنجری از وسط سینه ات رد شود


و تو سکوت کنی


دل می دهی


دیگر تنها نیستی


بعد


او می رود


تو تنها بودی


او تنها نبود


تو


تنهاتر می شوی


و تنهایی حاصل عشق ...

My Sun

بگذار سر به سینه ی من تا که بشنوی
                                   آهنگ اشتیاق دلی درد مند را
شاید که بیش از این نپسندی به کار عشق
                                           آزار این رمیده ی سر در کمند را
بگذار سر به سینه ی من تا بگویمت
                                        اندوه چیست، عشق کدامست، غم کجاست
بگذار تا بگویمت این مرغ خسته جان
                                         عمریست در هوای تو از آشیان جداست
دلتنگم، آنچنان که اگر بینمت به کام
                                             خواهم که جاودانه بنالم به دامنت
شاید که جاودانه بمانی کنار من
                                              ای نازنین که هیچ وفا نیست با منت
تو آسمان آبی آرام و روشنی 
                                          من چون کبوتری که پرم در هوای تو
یک شب ستاره های تو را دانه چین کنم
                                             با اشک شرم خویش بریزم به پای تو
بگذار تا ببوسمت ای نوشخند  صبح
                                              بگذار تا بنوشمت ای چشمه ی شراب
بیمار خنده های توام ، بیشتر بخند
                                                خورشید آرزوی منی ، گرم تر بتاب

فریدون مشیری

Imagination

یک تعصب انگلیسی


"تو مال من نیستی


اما حق نداری مال کس دیگری باشی!"


صد سال تنهایی را می خواندم


آنجا که سرهنگ آئورلیانو بوئندیا لوله اسلحه را روی سینه اش می گذارد


و بنگ ...


با خودم فکر میکنم


گلوله با آن چرخش چه حفره ای درون سینه اش ایجاد میکند


دست روی سینه ام می گذارم


آن حفره را به روشنی حس می کنم


صدایی در سرم می پیچد


"او مال تونیست


هیچ وقت نبوده"


این زن


این اله اثیری


وارد زندگیم شد


به اندازه درخشش یک شهاب سنگ


درون زندگی تاریک من درخشید


و رفت


یاد بوف کور هدایت می افتم


آنجا که به اتاق می رود تا بغلی شراب را برای عمویش بیاورد


و از روزنه اتاق آن زن اثیری را می بیند


بی اختیار به رف روبرویم نگاه می کنم


فکر می کنم چه می شد اگر آن روزنه اینجا هم بود


نگاهم سر می خورد به کمد زیر رف


کاش می شد رفت داخل کمد در را بست


کمی مکث


و بعد به جای دیگر می رفتم

می دانم در را که باز می کردم


در" جای دیگر"


تو آنجا ایستاده ای


با لبخند


آن چشمهای  شیطنت بارت ریز می کنی


خنده ای مرموزانه


بلاخره آمدی


صدای زنگ تلفن مرا از دنیای فانتزی ام بیرون می کشد


با حواس پرتی جواب می دهم


اینقدر می فهمم که پدر زن یک آدم کله گنده و تهی مغز فوت کرده


باید با دوستان برویم مراسم


با انزجار به این زندگی کلیشه ای نگاه می کنم


سرشار از چاپلوسی ها


حماقت های بی پایان


آدمهای آب زیر کاهی که مثل یک مشت سوسک کثیف به جان هم افتاده اند


دنیای کوچک و کثیفشان


احساس خفگی می کنم


باید بزنم بیرون


راه بروم


راه بروم


راه بروم


انگار کسی مرا با زیر سیگاریش اشتباه گرفته


سینه ام می سوزد ...